15 januari 2013

Curacao dag 12

På morgonen hade vi en regnbåge ute i havet!
Steg upp runt halv nio. Surfade lite, käkade frukost, fixade, packade och hoppade i bilen.
På denhär ön var de ytterst frälsta i rondeller. Här "Iguanarondellen".
Sökte oss upp mot Westpunt.. iiigen.
Fyrverkerishoppen var stängd...
Funderade många gånger på varför de inte hade fler vindkraftverk (syns lite bakom träden i mitten), eftersom det var så blåsigt på öns ena sida. Dessutom nämnde hotellägaren att el och vatten är jättedyrt...
Åkte på guppiga, grusiga, kringliga vägar...
... tills vi kom till en "highway" mitt ute i intet.
Snart var vi då framme vid Playa Porto Mari. Otroligt fin strand det också!
Som vanligt blev det sol och bad, läsa bok, lyssna på musik... Njuta av den sista hela dagen på ön, helt enkelt!
En hel del folk på stranden, men ändå inte för mycket liv och rörelse. Ganska skönt!
Sen blev det matpaus.
Ja, jag var faktiskt sådär sur som jag ser ut...
Tosti and french fries, of course!
Sen njöt vi till det yttersta av solen och havet!
... tills vi åkte hemåt igen efter halv fem nån gång.
Jag tycker att vi kunde ha sådär snygga registerbrickor i Finland också!
Älskade dehär träden, som växte överallt. De liknade lite Afrika-trädet på min sovrumstapet, fast gröna. Dessutom växte det en så vacker blommig klätterväxt där runt...
Tillbaka vid hotellet. Blev sedvanligt dusch, fix och slapp. Passade också på att ta lite sista bilder på stället.
Där bodde vi, i lägenheten Kangreeuw.
Härliga Karibiska havet...
Waterside Apartments. Och pappa som kaväärar med grannen...
Sen packade vi väskorna.
Jag var ledsen (och brun!).
Som jag sagt tidigare - Kalle och jag är INTE bra på att ta gemensamma bilder...
Till middag gjorde vi gammal hederlig spaghetti och morosås.
Till efterrätt blev det glass!
Sen fick rörmokaren i hushållet börja fixa byttan, som läkte ut på golvet. Fy vilken stank alltså!
Och så avslutade vi kvällen med lite kortspel.
(bra hållning, Mimmi...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar