10 januari 2013

Heading for a förkylning?

Känner mig som en zombie för tillfället... Kroppen strejkar, huvudet strejkar, allting strejkar. Hoppas verkligen inte att jag blir förkyld! Skulle verkligen inte ha tid och ork med det! Men ni vet, when you least need it...

Sov gott i Kalles säng i natt. Väckning 07:45, åt frukost, fixade mig, och åkte sen iväg söderut. Redan halvvägs kände jag mig trött.. Fortsatte sen att gäspa hela dagen. Var och filmade på dagis i fyra timmar. Åkte sen tillbaka till Årvas, hämtade väskan, och drog sen vidare till Nykaabi. Här bör jag kanske nämna att det ända jag ätit förutom frukost var en proteinkvarg, en morot och en näve nötter. Ville hinna ut på ridtur innan det blev mörkt, så jag böt snabbt om, och åkte iväg mot stallet. Pausade vid Fastighetsservice för att lämna in nya skattekortet och hämta lite städgrejs till E&Y.

Ridturen med Elli idag får bli ett kapitel för sig... Vet inte om jag nånsin i hela mitt liv har varit sådär slutkörd efter en ridtur förr. Och då har jag ridit i snart 17 år! Grejen är ju den, att tanten har fått diagnosen fetma. Så för tillfället gör vi allt för att banta henne så mycket som möjligt, så hon ska få stanna kvar med oss några år till. Då är ju tanken alltså att rida långa turer, ca 1-2h, med massor av travsträckor. Och så råkar det ju vara så, att Elli alltid är jättetrött och utan energi och har problem med benen och ja whatever, på DITvägen. Och idag for vi typ 10km EN väg. Jag fick skänkla. Ropa. Jaga. Ge lite spö. Sparka i sidorna. Men inget hjälpte. Om jag säger som så, efter 500m trav var jag redan så slut i vaderna (efter gårdagens promenad) att jag helst hade vänt om. Nå, dit kom vi ju oss, och tillbaka också. Vet inte om hästen eller jag var svettigare när vi kom oss tillbaka till stallet...

Värmde en portion mat åt mig hemma i Jutas, innan jag styrde kosan mot Jeppis igen. Hann in och byta kläder, och så åkte jag vidare till studio z för veckans zumba. Måste nog säga det var tur jag var på "tant-zumba" idag, annars hade jag nog dött... Är ungefär 110% säker på att jag kommer vakna med "sinodrag" inatt.
Nu har jag i alla fall druckit en proteindryck och duschat. Hade tänkt sätta upp mera Karibienbilder, men jag vet inte hur jag ska orka. Ska vänta att Kalle ringer (dagens bästa stund!), äta en apelsin och kolla ett avsnitt Fringe. Fast jag är ledig imorgon finns det en stor chans att jag går och lägger mig före elva ikväll... zzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar