30 januari 2013

I en annan del av Österbotten

Fördelen med att ha tre hem är att jag kan välja vilket jag vill bo i när situationen så kräver. Exempelvis sov jag ju i Nykaabi inatt, eftersom jag var och red igår, och det var kortare väg därifrån än från Jeppis till jobbet. Inatt kommer jag att sova i Årvas, och ja, det är väl mest för att dagis är 1km härifrån, och jag inte hade nån panik att vara i varken Nykaabi eller Jeppis ikväll (eller tja, det hade varit sommarsitz i skolan ikväll, men ska ju ändå jobba imorgon så det fick jag hoppa över). Visserligen känns det ju lite "fel" att vara här i Årvas när Kalle inte är hemma, men det är nog inget som stör mig. Svärisarna tar ju emot med öppna armar närsomhelst, så det är helt lugnt! Trivs riktigt bra här.

Fick skrivet ca 1,5 sidor på kanden i morse, så tänkte faktiskt inte göra nåt mer åt den idag. Nya tag imorgon igen! Hade planerat in en promenad med Cila ikväll, men hon hade lite feber ännu och så var det åtminstone tidigare riktigt roskväder utomhus... Dessutom har inte förkylningen riktigt släppt ännu (GAAH!), så bäst att ta det lite lugnt en stund till. Ska se ifall det slutar blåsa om jag skulle komma mig iväg på en kort tur ännu i afton. Men imorgon har jag i alla fall tänkt mig ett pass zumba flat abs om jag är snor-fri.
Blir alltså mest tv och serier ikväll. Skööönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar