15 januari 2013

Skinksås

Tycker det börjar bli ett tag sen jag delat nåt recept med er nu... Har liksom inte haft tid eller motivation, varken att sätta upp, eller att prova på något nytt. Borde kanske följa i Stinas fotspår och ge mig själv en matutmaning! I alla fall så ska jag försöka gräva fram lite "rostiga" recept och sätta upp här åt er.
Ifall ni fortfarande är intresserade?

Denna veckas recept får därmed bli en superenkel och smarrig skinksås, som jag gjorde idag:

Skinka, gärna rökt (jag använde Årvasskinka)
Purjolök
Paprika
Kryddor
Matlagningsgrädde
Smältost

- fräs hackad purjolök och paprika en stund i lite matlagningsolja
- tillsätt hackad skinka, vänd om några varv
- häll i matlagningsgrädde, vänd ner 2 msk smältost
- krydda (jag la pepparmix, paprikapulver, chili, grillkrydda, lite tacokrydda och örtsalt)
- låt puttra en stund
- servera med (fullkorns)pasta och sallad

1 kommentar: