18 februari 2013

A neew week in the village

Yoyo from the Årvashood! Steg upp i arla morgonstund 07:05 i morse. Fixade frukost, klädde på mig, pussade Kalle hejdå och traskade iväg till dagis. Fick återigen äran att jobba på lillasidan mellan 8 och 15:40. Och riktigt härligt hade vi det! (Säger det igen, I've got the greatest job in the world...) Kalle hämtade upp mig när jag slutade, och så käkade vi lite. Sen var det då återigen dags att skjutsa iväg honom till bussen. Kommer nog aldrig bli van med det... Usch. Nå, denhär gången borde det bara bli fyra dagars frånvaro, så det känns ju skönt. Men sen borde han också få veta tills nästa gång vi ses, ifall det blir hemkomst forevahh till midsommar eller jul. Ni kan ju gissa vilket jag hoppas på!

Strax före sju ska jag iväg till Nykaabi. Hoppar på med mami och åker iväg på måndagszumba. Eftersom jag ska jobba på dagis ännu imorgon så sover jag här på Brännbergskärr inatt också. (All alone! Huur skönt?)
Nå, har ju ca 1,5h att fördriva, och det hade jag tänkt sätta på lite kandskrivning. MÅSTE få klart teoridelen denhär veckan, så jag får sätta nästa vecka (ledig!) på att skriva resultatdelen. Försöker att inte stressa upp mig nu men... Den börjar vara lite påtaglig nu dendär vecka 11-deadlinen!

4 kommentarer:

  1. veit du ifall a ha vari på ein intervju me na höger kukku tär elle har a bara vari på ade fösta som di har tå di kombe tid?

    SvaraRadera
    Svar
    1. han bod nog ha vari å tala me all an ska tala med..

      Radera
  2. ok. Tänkt ba ifall a sko ha sluppi hade ana intervjun som vissa gör ( typ feek) så bruk he vara för att di e fädi för att vara halvåri. Men hamnar di å tala på en sånde intervju igen så er di osäker elle rej fädi ti chaufför elle skola.
    Feek had jo mena sej he att a ska var ti papp ifall a sko a hamna på intervju igen men ha böva bara va på ade fösta fö ha va rej fädi ti va halvåri.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä ja tror no an had vari å prata me na enhetschef elär na.. men han e jo hårt pågang med ti fösök få demde B-pappren pga knä, men he e väl no liti svårt, di sko typ vila att an sko få rikti sjukt fö ti "bevis" att an faktsikt itt klarar åv ti va A-kar. men får si. bara an hamnar på ett halvår så er an nöjd! han had väl såde halvt fått veta ida åv US:in att an int hamnar i skolan iaf :)

      Radera