5 februari 2013

Day off

Konstaterade igårkväll att dehär närmaste 2 månaderna kommer jag INTE att längta efter lediga dagar... För det innebär att jag måste skriva på kanden. Vet inte riktigt vad det är, men har absolut noll lust att skriva nu. Antar det är för att jag vet att jag har mina viktigaste kapitel framför, och ingen som helst aning om var jag ska börja. Det känns bara så överväldigande... Nå, försöker peppa mig med mitt vanliga motto "he e bara ti byri på!". Och det är ju sant - bara man kommer igång så brukar det nog ordna sig tillslut.

Hade satt alarm på 8:45 denna lediga morgon. Började med att traska ner i källaren och sätta igång en tvättmaskin. Gjorde frukost, städade lite, plockade ögonbrynen, gick och böt i maskinen och förde ut roskis... Nu har jag då satt mig  här vid skrivbordet i hopp om att inspirationen ska flöda. Borde kanske börja med att öppna dokumentet "Kanden" för det också! Dagens planer för övrigt idag är: koka laxsoppa, gå till E&Y för veckans städning, skriva mer kand, och sen zumba flat abs + hantelövningar ikväll. Och Fringe, förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar