11 februari 2013

My kind of monday

Tjolahopp tjolahej. Bloggerskan med den sexiga frisyren (thank god att svärmor ska klippa mig imorgon!!!) är back in Jeppis. Åtminstone för ett tag..
Började denhär dagen runt 9:30 med frukost och IKEA-katalog. Hoppade i ridkläderna, startade Hiluxen och brassade iväg till stallet. Blev en skön timmes förmiddagstur med tant-Elli. Härligt! Hem och rota lite i skåpen (läs: det blev yoghurt och brownie till lunch), byta kläder, packa ihop sakerna, och så iväg mot Jeppis. Gjorde ett stopp vid K-Supermarket för veckans matshopping. Sen har jag packat ur väskorna, vattnat blommorna och bäddat sängen. Har också konstaterat att det finns ganska många saker i vardagen då jag önskade att vi fortfarande var två som bodde här.. T.ex. att kånka upp alla sina grejer + matkassar eller att bädda sängen och vika de rena sängkläderna själv är inte världens enklaste! Nå, snart (eeh, typ fyra-fem-sex månader, men man ska ju va positiv!) är vi back to normal...

Hade ju tänkt att jag skulle ha hunnit producera många sidor text redan idag, men allt går så långsamt för mig... Ska skriva lite på kanden och sen koka lite mat. Mexikansk soppa Mimmi-style hade jag tänkt tillverka idag! Blir det succé utlovas recept senare ikväll. Angående kanden så börjar jag bli riktigt trött på den nu. Fick tacka nej till jobb i morse, bara för att jag börjar bli så stressad att jag aldrig ska bli klar i tid (4 veckor kvar till deadline och minst 15 sidor text till att skriva...). BLÄÄ! Nå, tack och lov blir det måndagszumba as usual ikväll, och vilket dåligt humör kan det inte bota? Nä just det, inget. Alla dåliga humör försvinner, huxflux!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar