13 mars 2013

Den underbara onsdagen


Denhär dagen blev som tidigare nämnt inte alls som planerat. Mitt dagsschema såg ut som följande: stiga upp nio, åka iväg på zumba klockan tio, skriva kand, skriva kand, skriva kand... Istället blev det såhär: väckning åtta av telefonsamtal, åka iväg till Nykaabi i hastiga tag, och vikariera på dagis mellan nio och halv fem. Hade en riktig toppendag med småttingarna! Så sjuuukt fint väder, var verkligen inte ledsen att spendera 2,5h utomhus idag (även om det nog var lite kallt). Lämnade stället som siste kvinna cirka 16:35 och åkte vidare till Jutas. Åt en portion risgrynsgröt, hoppade i ridkläderna, och bilade Hiluxen till andra sidan ån. Blev en riktig motionsrunda för mig och Elli ikväll. Så härligt att rida i kvällssolen! Men blev nog lite frusen... Därför var det skönt att bada bastu och ta en varm dusch hemma i Jutas, innan jag åkte tillbaka hit till Jeppis.

Nu ska jag ta och fixa lite kvällsmål i form av karelska piroger, koka en stor kopp te, och småningom bänka mig framför tv:n. Men först, några sidor korrigeringar i kanden, och förstås det dagliga samtalet med min jägare i söderns land (om han ringer nån gång, vill säga).
Finns bara ett sätt denhär dagen kunde ha varit skönare:
... om jag fått spendera den i Levis härliga backar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar