7 mars 2013

If I was a rich girl

Som ni kanske lagt märke till är jag så långt ifrån en modefreak man kan komma. Går alltid i samma gamla kläder, och när jag väl köper nåt nytt är det inte långt ifrån det jag redan har. Nå, hör och häpna, nu börjar jag faktiskt bli trött på det! Varje gång jag öppnar min garderob blir jag riktigt besviken. Det finns nästan inget där som jag vill sätta på mig, helt seriöst. Känner att jag är i stooort behov av att förnya min basgarderob. Slänga allt gammalt skit. Så det tänkte jag skulle få bli vårens projekt. 

Visserligen kan jag ju inte förbise det faktum att jag är relativt urfattig just nu, så några 500€:s klädinköp finns inte i min budget... Men tänkte bara tipsa er ifall ni (vinkvink) tänkt köpa nån examenspresent åt mig. Är-verkligen-i-stort-behov-av-presentkort. Speciellt till H&M och GinaTricot, eftersom största delen av min klädsmak (väldigt basic) finns i de butikerna. Fick faktiskt två presentkort till Vero Moda i julklapp, så de ska jag passa på och nyttja småningom! Är på jakt efter nån slags skjorta, gärna av lite finare (typ såndär halvt genomskinlig) modell, och en kort jeansjacka - så det antar jag att jag kan hitta där.

Annars så har jag lovat mig själv att när jag börjar förnya min garderob ska det få komma in lite nya färger och mönster. Tycker det är sååå snyggt med t.ex. aprikos och mint, prickar och stjärnor. Men tror ni jag har nåt sånt i min garderob?! Nä just det, det blir bara vanliga Gina Tricot basictopparna och H&M's leggins för 7,95€ som infinner sig i varenda outfit jag har. ÄR SÅ TRÖTT PÅ DET!

Här har jag nudå satt in lite inspiration. Skulle köpa ALLT detdär om jag fick en 500-lapp. Ingen tvekan. Första bilden är jag inne på själva outfiterna, i de två nedre är det tröjor, shorts, skor, jackor och byxor som gäller. 

 Dendär väskan MÅSTE jag ha! Synd bara att den kostar 39,95... 

2 kommentarer:

  1. Jag har också samma känsla..
    Och tå man köper kläder, så måst man köp baskläder för ti baskläder man har hadd e så uppanvänd och nöjt.
    Men, nangang ska man väl få en stadig månadsinkomst så man kan köp ti kläder man vill!

    SvaraRadera
    Svar
    1. exakt! he blir bara demde sama vanliga Gina-toppan å H&M legginsen... vilket e rätt sorglit. int för att varken Gina elär H&M e speciellt dyrt, man kan jo få snygga tröjor/böxor fö under 20€. men entå känns e som så onödit ti lägg massa pengar i månan på kläder. antar att he handlar om intresse hede bara :) vissa köper kläder, ader dricker några cider i månan fö tem pengan..

      Radera