25 mars 2013

Monday again

Go'kväll! Har egentligen ganska mycket att säga, men ska hålla det kort, så att jag får mer tid över för annat ännu denna kväll. När jag slog upp mina bruna denna morgon så kändes det kladdigt och skorvigt - när jag tittade mig i spegeln var ögonen riktigt röda och sved. Antar jag har åkt på en ögoninflammation... Dessutom var jag hes och lite stockad i näsan/bihålorna. Så antar det kan bli ett besök till doktorn denna vecka. Blä!
Traskade iväg till dagis tills klockan åtta, och var där till 15:40. Lite flera kids på plats, och vi hade det som vanligt riktigt bra. Traskade hem i solskenet, slängde i mig lite mat, tog mitt pick och pack, och bilade sen iväg norrut. Stannade till i Bennäs och hälsade på Josse. Vi promenerade en kort bit och satt sen och skvallrade ute på terassen i solnedgången. Påväg tillbaka till Jeppis stannade jag vid Lidl för att veckohandla. 
Gjorde beslutet att inte åka på zumba eftersom jag var så krasslig, så har bara fixat och grejat på här hemma sen jag kom hit runt halv åtta.

Och så några bortglömda och nya bilder på det:
Förra onsdagens outfit
Tortillasällskapet från förra veckans onsdag!
 Cilla och L-M
 Sandra och Ida
 Hanna och Jenny
 Cilla's lilla söta Gizmo!
 Sällskapet pågång med att spela Vem i rummet
 Cilla
 Från tunnbadningen hemma hos Einar i lördas

Blev riktigt arg och ledsen när jag mötte denna syn när jag kom till lägenheten - någon har söndrat min dörrdekoration och sen kastat in den genom postlådan!!!
 
Rörde ihop en smörgåstårtsfyllning att fylla några överblivna tortillabröd med:
1 burk vispad grädde
en klick majonnäs
gurksallad
skinka
örtsalt och pepparmix
Gött kvällsmål!

Nu ska jag läsa igenom Hannas kand, äta en bit knaraost med apelsinmarmelad (ingen hjortronsylt för de fattiga...) och sätta igång ett avsnitt Fringe. Hoppas på lite friskare feelis imorgon, så jag slipper besöka studenthälsans läkare igen. En hel del pågång denna vecka, om det vill sig som jag tänkt!

2 kommentarer:

  1. Vare to som had kommentera att du vill köp hede armbandi? He sto nämligen int na namn i kommentarin.. :)

    SvaraRadera
  2. Sv; Haha, sido bara :D Jå ja hör åv me om ja e på väg ti Jeppis nan dag så tar ja mé både hande kavajin o armbandi :)

    SvaraRadera