22 mars 2013

När man är borta

Giiud i himilin vad jag har mycket att ta igen här på internätet efter en dag! Orkar inte ens fundera på att bläddra igenom allt på Facebook, och vet inte var jag ska börja läsa på Bloglovin... Nå, lite i gången! Måste nog erkänna, att det var ganska skönt med internetfri dag igår. Orsaken var förståss ett busy schema: Skola 8:30-13 där jag lyssnade till två kandpresentationer och var på två möten, sen snabbt hem och packa och diska, iväg till Nykaabi, hastigt iväg till stallet, ute en timme med Pelle (tur att det var färdigfixat i boxen, annars skulle min tidsplan ha skitit sig rejält...), hem och duscha, säga grattis åt mamma, och sen iväg till Årvas. Klockan 17:29 var jag på plats, och 17:30 åkte vi iväg mot Kokkola på möte. Satt där till nästan nio, var tillbaka i Årvas runt tio, hoppade i bilen och hämtade Kalle från Komossa. Och sen var det bara att åka hem och slänga sig i säng. Hohho vilken dag!

Idag steg jag upp runt åtta, åt frukost, fixade mig, och traskade iväg till dagis i kylan. Jobbade 8:40-16:05 på lillasidan. Lugnt och skönt idag, vi hade nämligen bara 5 barn på plats... Blev så dåligt väder på eftermiddan och ingen hade lust att gå ut, så vi tittade på en film om pingvinen Pelle istället. Traskade sen hem igen i snöyran.. usch!


Nu har jag kommit mig tillbaka till Brännbergskärr och fått i mig lite mat. Ska skriva ut några föredragningslistor och börja ställa mig för NNSB's vårmöte, som hålls klockan 19 i Jeppo. Sen får vi se vad som händer när vi kommer hem! Såg i alla fall att svärmor hade handlat Malaxlimpa och lax, mm... Imorgon blir det Hanna & Jona's förlovningskalas, annars vet jag inte. Den som lever får se!

4 kommentarer:

  1. Sv; Ojdå, he låter jo nästan värr än me hedé ;D Ja har ejn gang i mett liv hadd lang naglar, o he va tå ja va förlama o int fick upp handen ti munnin, haha! Nä nu ska ja försök spara ut dem, ja tror he gar lättari tå di har sagt på teatern att e sku underlätt me lang naglar, så har ja jo liksom nan "orsak" till att spara ut dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jaa såde ere :D men alltså va konstit att di typ "kräver" langa naglar.. tror no itt ja sko klar he. kanski om ja sko få betalt ;)

      Radera
    2. Nä alltså int KRÄVER di e, men di har sagt att e sku va bäter fö min egen skull :D O he har ja noo märkt, att mang gang sku e underlätt me liti länger naglar, speciellt tå ja tejpar mikrofoner på skådisan :) Ja har fått bra början me höger tyymnagel, så nu ska vi si om ja lyckas få resten att väx naliti o under påsklovi :D

      Radera
    3. nänå he va jo he ja mena me "kräver".. men nog kan e jo föståss vara enklari sekärt :) funder en sak, bruk do annås lack naglan naa tå? fö he KAN ja int :D dessutom sir e fult ut me korta naglar tycker ja..

      Radera