26 mars 2013

Sunny tuesday

Häjhäj! Fortfarande krasslig idag, ögonen var kladdiga och näsan var stockad när jag vaknade. Ringde alltså till studenthälsan, och fick tid tills imorgon. Bra så! Var i skolan mellan 8:30 och 11:30 idag, och lyssnade till presentationer + var opponent. Det gick bra, tror jag! Hoppas bara att inte Jenny blev alltför skraj av mina många kommentarer... Trampade via Halppis på hemvägen och handlade nya skor, lite växtnäring, samt påskgodis tills fredag (den som städar får lite godis!). Kom hem, gjorde fiskpinnar, ägg, spenatsås och sallad åt mig, och bänkade mig sen här.

Nu ska jag strax ta och tvätta fönstret här i sovrummet, så jag inte behöver tvätta alla på fredag. Hamnar dessutom i jobb imorgon 12:30-16:20, så försöker göra det som ska göras när det finns tid, så inte allt lämnar till slutet av veckan. Ikväll är planen att traska iväg för att städa AK, annars är det inte mycket på gång. Eventuellt städa lite i klädskåpet och börja på med ändringen av NNSB's stadgar. Vi får se, ska ju ha nåt att göra resten av veckan också! Vet ni hur skönt det är att inte behöva fundera på att skriva kand varje lediga minut!?!! SÅÅÅÅÅ skönt!

Här har ni dagens jag!
Och dagens underbara väder!
 Mina nya vårskor från Halppis (insåg i morse att Uggs börjar bli lite uttjatat när det är + grader utomhus...) för 19,90 eurosar!
 Kom äntligen på en lösning till mitt spenatsås-problem: En "klunt" med spenatsås brukar räcka till typ 5 gånger, och jag har då tidigare alltid fryst ner hela överloppssatsen, och sen varje gång jag behövt lite sås tinat upp hela, för att sen frysa ner igen (jättehygieniskt, jag vet!). Kom då alltså idag på att jag kan frysa ner i mindre burkar... PLING!
 Ska denna vecka byta ut detta röda vintriga mot...
... lite mer vårigt orange! Och sen ska förstås några påskpynt plockas fram också - med betoning på NÅGRA, har faktiskt bara tre stycken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar