30 april 2013

Vart tar tiden vägen?

Sitter för tillfället i skolan och har på något underligt vis hamnat både på Facebook, bloggen och Bloglovin, även om jag egentligen borde sitta och läsa till litteraturseminarium just nu... Steg up i arla morgonstund 7:15, fixade mig, åt frukost, och åkte sjungande iväg från Årvas till Jeppis. Föreläsning i socialpolitik, uppeldande möte inför klassresan, föreläsning i vuxnas utveckling och relationer, och ett en-sten-föll-från-axlarna-möte inför klassresan. Nu är feelisen ganska mycket bättre inför resan - som jag by the way inte kan förstå att vi åker iväg på NÄSTA VECKAS FREDAG! Härregud, var det inte nyss januari och Kalle for till Dragsvik och jag kämpade med kanden och det kändes som vi aldrig kommer oss iväg till Kroatien?! Jaa-a, vet inte vart tiden rinner iväg...

På tal om tiden kan jag väl också säga att denhär bloggen troligtvis inte kommer få så mycket tid av mig de närmsta 5 dagarna. Tyvärr. Idag ska jag både städa och dansa zumba här i Jeppis, och sen ska Kalle eventuellt hämtas från tåget runt 22:30. Iväg till Årvas, och kanske fira vappen litegrann. Imorgon och på torsdag är det fullt renoveringskaos som gäller. Borde egentligen få sovrummet tapetseringsklart och köket och vardagsrummet inflyttningsklart. Har ingen jäkla aning om hur det ska lyckas, men vi kan ju alltid försöka! Sen är det Kemora dagarna tre fredag, lördag, söndag, så då blir det nog inte mycket tid över heller. Tack och lov så är jag ledig på måndag! Och då tänker jag faktiskt vara så LEDIG som möjligt...

Ska försöka knåpa ihop nåt tidsinställt inlägg eller eventuellt slänga in korta bild-uppdateringar under dagarnas lopp. Annars får ni helt enkelt underhålla er själv med annat framtill söndag/måndagkväll. Passa gärna på att önska er inläggsrubriker eller fråga mig nåt så länge. Solong, suckers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar