31 maj 2013

Den spännande fredagen

Märks att jag är trött av värmen och allt donande... Sov över 10h inatt, väldigt ovanligt för mig! Vaknade återigen upp till en varm dag - utan alltför många måsten = skööönt. Ska springa ner i verkstan och limma några stolar nu, sen käka lite, och så tror jag det blir att lägga sig i solen med en bra bok. Klockan tre ska jag vara i Nykaabi, ska hämta småkusinerna från dagis och sköta dem tills gudmor kommer från ett möte. Sen tillbaka till Årvas och slipa och måla stolarna. Inget att dona på med i lägenheten just nu, kan ni tänka er! Eller ja, inget jag klarar av själv borde jag väl säga...

Och varför är denhär fredagen (fattar inte att det är fredag...) så spännande då? Jo, för att Kalle fortfarande inte vet om han slipper hem eller inte! Det var ju en liten incident förra veckan då några var lite väl berusade efter kvällsare.. Så nu väntar de på domen från enhetschefen som kommer från ett läger idag. Cross your fingers! Finns inga ord för hur arg och ledsen och besviken jag blir ifall det inte blir av. Då är det nämligen fyra veckors frånvaro för oss som gäller, nästa gång han kommer hem är alltså då det är ohi on på midsommar. Så ja.. Ni kan ju gissa vad jag har i tankarna denhär fredagen!

3 kommentarer:

  1. Ohi on på midsommar? Brukar int ohi on vara helgen efter midsommar..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. di har ju 15 dagar kortari järett. så 20.6 kombär di hejm!

      Radera
    2. Okay. Minns no att ja ha hört nå sånt nån gång men va sko ja kom ihåg :D

      Radera