1 maj 2013

Första maj


Såå... Vår fantastiska tidsplan med att renovera från morgon till kväll i dagarna två och ha halva hushållet inflyttningsklart denhär helgen har skitit sig lite. Det var nämligen så att vi trampade iväg till Bennys nån gång runt klockan tolv igårnatt. Lyssnade på lite technomusik. Pratade. Drack några vodkashottar. Skrattade. Trampade hem igen vinglandes nån gång runt fyra. Sov till ungefär elva. Mådde inte sådär superjättehuippu om man säger som så... Åt första maj-middag på ABC. For hem och mådde inte så bra, "vilade" i typ två timmar. Gick ut i verkstan, Kalle fixade det sista på varmansbilen inför helgen, själv slipade jag upp matsalsstolarna. (Kom på att jag inte tagit nån före-bild på när de hade original sittdynorna på.. Men jag lovar, det var inget att se! Slutresultatet är väl viktigare.) For till lägenheten nån gång runt klockan sex. Kalle slipade fönsterkarmar och rev tapeter, medan jag putsade de färdigmålade fönstren.

För tillfället är vi hemma på matpaus. Kalles mamma kom nyss hem från jobbet och har eldat igång grillen. Grillsäsongen inleds äntligen, mums! Första maj som det är hade jag nog förväntat mig mjöd och munkar/struvor, men det blir tydligen först till helgen... Ingen lösglass har jag fått idag heller, usligt! Men imorgon tror jag bestämt jag ska inhandla en när jag åker iväg till Nykaabi för veckans ridning. Annars blir det nog bara renovering imorgon också. Tur att Kalle är hemma så jag får lite hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar