29 maj 2013

Hot hot hot

Vaknade första gången runt klockan 7 i morse och kunde inte sova pga solen som sken in genom persiennerna. Och värmen. Härreguu. Kände redan då att detta blir en otroligt varm dag. Nå, somnade om tillslut och sov till strax före 9. Steg upp och fixade lite frukost, och sen dess har jag housewifeat: diskat, tvättat lite kläder, varit med Ida och granskat 15 brandsläckare, handlat lite, och för tillfället håller jag på och värmer korvsoppa och kokar rabarberkräm. Måste säga att det inte alls lustar att sticka iväg till lägenheten och skrubba golv och tak idag... Får man ta en ledig dag från sånt!? Skulle vara skönt att ligga i solstolen och slappa, och sen först ikväll skrubba på. Kanske jag kan ha lite semester under min semester också, så jag inte blir utbränd sen när jag börjar jobba? Ikväll ska jag i alla fall ut på en 20 km:s cykelrunda, eftersom det inte blev nåt senast. Borde ju vara skönt att susa iväg ikväll!

Det var väl typ allt jag hade att komma med. Gissar att det blir bildupdate senare ikväll. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar