27 maj 2013

Semester

Trots att jag faktiskt har semester nu, så satte jag alarmet på 9:30. Åt lite överbliven risgrynsgröt till frukost, hoppade i kläderna, snabbfixade mig, och körde sen runt i byn och uträttade diverse ärenden. Till Posten hade det kommit ett rekommenderat brev i mitt namn - och oj så glad jag blev när jag såg vem det var från! Tees min tös hade skickat födis/examens/inflyttningspresent hela vägen från Thailand! Och sicken present då, en Amerika-bikini som jag önskat mig, tjoho! Fick också gulliga dekorationslampor. Bilade sen iväg till Vörå för att lämna min kand, och svängde in via Halppis när jag nu ändå var i "Såoknin". Handlade hem massa städgrejer; disktabletter, tvättpulver, parkettvax, städdukar osv. Å itt vart e na dyrt helldär!

Nu har jag nyss fått i mig lite mat, och ska strax iväg till Midgård. Har som vanligt ett och annat smått att dona med, så sysslolös lär jag nog inte bli under dehär två veckorna jag är ledig. Ikväll ska jag till Komossa och zumba för Camilla för första gången, det ska bli intressant! Annars inga storslagna planer idag. Var e solen, undrar jag!? Första gången på vem vet hur många dagar som det är mulet idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar