1 juni 2013

Braids

Enda sen vi var på klassmiddag vid O'Learys har jag haft flätor på hjärnan. Min kära klasskompis Jenny visade nämligen massa inspo-bilder från instagram, på just flätor. Hanna som är så duktig på att frisera bestämde sig för att testa, och vips hade Jenny massa snygga flätor i håret! Tyvärr hade vi ju inga hårspännen och hårband osv på oss, och jag var inte ens framme med kameran. Men kan nog säga att Hanna gärna får göra åt mig också!
Nå, i varje fall.. Har ju fantiserat en tid nu om att börja spara ut håret igen, i hopp om att mina älskade änglalockar skulle återkomma. Har nu tagit beslutet att inte klippa "övranhååri" mer än en gång till i sommar (så jag inte svettas bort i sommarvärmen), sen börjar jag spara. Och ja, jag är medveten om att det inte kommer vara snyggt i processen! Ni kommer troligen att se mig i diadem och mössa hela hösten och vintern... Men intalar mig själv att tills nästa sommar så har jag ett någorlunda hårsvall igen. And it's gonna be great! Då ska jag minsann börja ha FLÄTOR. Åh, sååå fint! Glömmer bara det lilla faktum att jag inte för något i världen kan göra frisyrer... Nå, dessa gånger är det tur att jag har svärmor som e frissa! Stackars henne som får börja fläta mitt hår dag ut och dag in. För när jag väl snöar in mig på något så kan jag inte släppa det på en bra stund. Sorry!
Lite inspiration:
Tänk vad fin denna skulle vara sen när man gifter sig!
Bilderna är googlade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar