25 juni 2013

En ledig dag

Denna lediga tisdag hade jag satt alarm på 0900. Kände mig mer död än levande vid den tidpunkten och flyttade fram alarmet med en halvtimme. Vaknade dock 9:20 och kände mig lite mer utvilad, och steg upp. Fixade bananplättar till frukost, plockade lite, och hoppade sen i kläderna och bilen och åkte iväg mot Nykaabi. Blev en tur i duggregnet med tant Elli idag. Annars allt bra förutom att rygghelvetet bestämde sig för att börja jävlas igen, efter nästan två månaders gott uppförande. Har nästan inte känt nåt alls, bara nån ynka gång, och naprapaten har berömt och varit positiv till att jag ska bli frisk nån gång snart. Nu börjar jag nog undra... Travade längs en stig med Elli, inget särskilt. Plötsligt kände jag bara hur det ilade till en gång och så låste ryggen sig. Fick försöka ta det försiktigt resten av vägen och komma mig av hästen. Inga större smärtor, la Elli tillbaka ut i hagen och cyklade hem till Jutas. Åt en räksallad, duschade, och åkte hem tillbaka. For och handlade. Bakade en rabarberkaka. Fick Josse på besök. Kalle kom hem och jag började tillreda dagens middag - kände hur det bara låste sig mer och mer. Fick det att knaka en gång i höger sida, men såg i spegeln att jag börjar bli sned... Nu ska ni alla be till gud och alla hans änder att dethär har försvunnit när jag vaknar upp på Kaitsorhemmet imorgon. Annars vet jag fan inte vad jag ska ta mig till! ORKAR.INTE.EN.GÅNG.TILL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar