5 juni 2013

Pics

Har inte mycket annat än bilder att bjuda på denna sköna onsdag. Det vettigaste jag gjort idag  är att plocka Kalles kläder och toalettgrejor i skåpen, samt omorganiserat mina egna grejer och städsakerna lite. Semestermentalitet, please leave me... Nu ska jag i alla fall vara duktig och gå ner i verkstan och slipa och måla en trälåda. Sen talko i Jepo på det!

 Nu har min älskade Nissi åkt iväg till de evigt... ja vad det nu kan vara för ängar.
I'm gonna miss you darling!
 En examenspresent som jag gillar!
 Stolarna målade och kuddarna ditsatta
 Lite stor kudde men äh, vad gör väl det!
 Kvällsmys i söndags
 Vardagsrummet börjar bli klart...
 ... matsalen likaså
 Och härregud såna fina solnedgångar man ser från våra vardagsrumsfönster. Unspeakable!
 Planterat om lite sommarblommor - mina tre Penséer i zinkburken böts ut mot en Guinea Lisa
 Balkonglåda fixad
 Igår när jag plockade lådor insåg jag till min förskräckelse att det fanns vatten lite här och där i Kalles rum... Hoppas som fan att det inte läcker vatten från taket!
 Svärfar var en pärla och skruvade ihop vitrinskåpet åt mig. I love it!
 Tänk att jag har sådär mycket finporslin osv... Blev minsann fullt när Kalles finporslin också skulle dit!
 He minskar!
 Projekt: plocka i klädskåpen tar aldrig slut...
 Välkommen till oss!
 Nyaste nytt
 Bankens krukor fick sig ett litet lyft också
 Penséestackarna fick flytta i den fula rabatten...
Min fina hängblomma! Vars placering jag tvivlar hårt på..

4 kommentarer:

  1. stolarna sku vara femtielva gånger finare utan kuddarna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tyvärr int, sittdelarna e helt ruttna och hjälpt int fast hur mycke man slipa o måla.. så dynorna blev nog räddningen!

      Radera
  2. Tjohoo fö Martin som fick fixa vitrinskåpi & fönsterbräden! :D
    jisses va snyggt o hemtrevlit e blev tå ni fick allt på plats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. yes, he vart nog som ett heilt annat rym no faktiskt :)

      Radera