3 juli 2013

Bakslag

Godmorgon från Kyrkbackan! Steg (ofrivilligt) upp 9:30 idag. Har käkat frukost, packat jobbväskan och sitter nu här och fördriver lite tid. Tänkte spela lite Playstation innan jag slänger i mig en portion mat och cyklar iväg till Kaitsor. 13-22 idag, så det blir en dag i jobbets tecken med andra ord. Måste också informera er om att början på mitt new and improved life inte gått så bra.. Men räknar med att den första veckan ska vara svårast. Igår bakade vi nämligen muffins på jobbet. Och jag var fast besluten att jag inte skulle ta en endaste en. Smakade lite på smeten och så var det kört. Gjorde två olika sorter så förstås måste jag smaka en av varje. Men sen tog jag ännu en till innan jag åkte hem. Shame on me! Och ja, jag är ju ibland lite väl ärlig för mitt eget bästa, så därför berättar jag nu dethär. Det är inte så enkelt att bryta gamla vanor sådär bara! Men nu vet jag åtminstone hur lätt det är att "slinta", och slinta ordentligt... Skäms över mig själv och tar i med nya tag direkt. Kom igen Mimmi, skärpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar