2 augusti 2013

Fredag igen

Fredag igen, helt otroligt! Känns verkligen inte som en vecka sen bilen inte ens var färdig och vi skulle iväg till Honkajoki nästa morgon... Är väl allmänt också lite "vikovill" eftersom min jobbvecka började igår, torsdag, varav det då kändes som måndag och idag som tisdag. Nå, det är ju bättre vägen såhär! 
Förde gubben till ABC klockan sju i morse, han skulle iväg på Revyresa till Örnsköldsvik, där de ska se Gyllene Tider. Är ganska sur över att jag inte hade möjlighet att åka med, men kanske lika lugnt och skönt det! Har målat och donat på i jobbet idag mellan halv åtta och tre. Åkte via St1 och hämtade hem två paket som jag småningom ska gå och riva upp. Vidare till Livsmedel för att helghandla lite, och där utanför hittade jag också en vårrullsförsäljare, enkelt fixad middag med andra ord!

Ikväll nån gång kommer Cila och Sara hit och håller mig sällskap. Tänker nån cider, Tuc-kex, ostar och lite spel. En skön och lugn och trevlig kväll! Imorgon blir det relativt tidig väckning, iväg till Nykaabi på en förmiddagstur, duscha, fixa, sen en snabb sväng på loppis inne i stan, och så styr Linn och jag kosan mot Forsby, där vi ska servera på Therese och Fredrik's bröllop hela kvällen. Det blir nog toppen. Tycker det är såå spännande när kompiskretsen börjar gifta sig! Men lite deppad blir man ju över sin egen livssituation... 
Söndagens planer är ännu lite oklara.. Ska försöka bestämma mig ifall jag ska slita häcken av mig den närmaste veckan och tapetsera, måla, städa, vaxa golv, baka, eller om jag helt enkelt bara ska städa och baka. Ni som kommer på vår inflyttningsfest nästa lördag... Pallar ni om hallen FORTFARANDE är halvfärdig?!

Och det var allt för idag. Typ. Tack å hej leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar