7 september 2013

En solig höstdag

Soliga höstdagar som denna önskar jag verkligen att jag var lite aktivare med kameran... Finns så mycket vackert att fotografera nu under hösten, och speciellt när vi har såhär fint väder! Men tyvärr blir mina bilder aldrig lika fina som jag föreställt mig...

Härligt utvilad när alarmet ringde klockan 10 imorse. Fixade och donade en stund, slängde i mig lite käk, packade väskan och åkte sen iväg mot Nykaabi. Som domarsekreterare på NURK's dressyrtävlingar mellan tolv och tre idag. Tänk att till och med dressyr kan få mig att sakna mitt tävlande... Saknar verkligen Elli's och mina "glansdagar", då vi var i topptrim och allt gick bra. Nu lallar vi bara på längs byvägarna och blir irriterade på varandra av minsta lilla för att vi känner varandra för väl, haha! Nämen, ärligt talat skulle jag inte ha tid att tävla längre, har så mycket annat pågång i livet. But when it was good it was good. Och jag kommer alltid att sakna tävlandet lite extra dagar som denna
Efter tävlingarna köpte jag vårrullar av Kieu på torget. Smaskade i mig dem i Jutas, drog på mig ridkläderna och trampade iväg. Inspirerad av dagens tävlingar körde jag ett stenhårt dressyrpass med Elli. Stenhårt för att det var över ett år sen jag gjort det senast. Och för att det var 20 grader varmt. Och för att dendär ridplanen är så fruktansvärt minimal. Nå, we did it! Med bravur. Blev faktiskt riktigt förvånad över mig själv, tänk att jag ännu kan, fast jag inte övat på så länge. Och att tanten orkar, med 21 år i backen! Svettigt värre blev det dock, såg ut som hela hästen hade stått ute i regnet nån timme. Bara att tvätta av!

Nu är jag tillbaka i Årvas. Har duschat och fönat håret och lyckats få hårfärg på en av mina snygga sovrumskuddar... Får verkligen hoppas det lossnar i tvätten! Kalle for iväg på kaffe till St1 med Simon så jag är all alone. Borde kanske fixa mig. Eller åtminstone hoppa i nåt annat än badrocken. Men jag orkar liksom inte. Vet inte vad vi ska göra ikväll heller. Ryktas att det finns ett Jeppis-sug. Och att jag, antibiotika-tönten, kanske ska köra. Men det har jag faktiskt erbjudit själv, så ska väl inte klaga. Nå, hur det än blir så ska jag SOOOVA imorgon. Nu när jag börjat jobba känns det som om ingen sömn är tillräcklig. Wonder why.

PS. dendär nya headern är väl kanske tillfällig. Eller sen inte. Tvivlar på att jag får tag på nya snygga bilder sådär bara. Kanske nån vill ha en photoshoot med mig?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker fortfarande om att fotografera.. ;) Om du kan tänka dig samma fotograf som en gång tidigare m.a.o. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. he sko nog säkert bli bra he! sko måst fösök pass in en dag, vi kan funder på fridan vi Heidis :)

      Radera