18 november 2013

Monday in my old hood

En actionspäckad dag bakom, och det är ett under att jag ännu är vaken, och ett ännu större under att ni får detta inlägg! Har varit på vift hela dagen. Började med jobb 8:20-15, tog emot Tupperware-produkter av Nilla på dagisgården (how it's done in Årvas!). Brände iväg till Jeppis, hämtade upp FB-loppisfynd i Sandsund. Till naprapaten kl 16. Kom ut som en ny mänska, som vanligt. Till Subway på en kycklingsallad och sen spatserade jag runt och fördrev tid i diverse butiker. Gjorde ännu en avstickare och hämtade upp ett till FB-loppisfynd innan jag avrundande och for till Studio Z för kvällens zumba. Var där i god tid och hann dra ett varv på SBR-loppiset, och gjorde några fynd. En riktigt shoppingkväll, alltså... Kvällens zumbapass var som vanligt härligt, och sen hemåt igen.
Via Nykaabi för att föra TW-produkterna åt Tossa, där var det Perfect Home-party i full gång. Blev bjuden på en liten munsbit och några minuter prat, och sen hemåt igen. Men med ett stopp vid föräldrarnas... Såå, ungefär 22:20 var jag hemma. Då skulle jag ännu släpa upp alla mina tusen lådor och väskor och packa upp dem. Hohh! Duschade litte också.
Nu pustar jag ut och försöker övertala min spelnördande gubbe att det är dags för sängen. Go'zzzz...

 Dagens fynd: inredningstidningar, 5€/6st, pocketbok 3€, inredningsskylt, två hjärtan, liten tomte, lykta, och paketbandtejp-grejs från Halpahalli, presentpapper, ljus och knäckformar från Blossom.
 Hux flux behövde jag en till julgrejslåda! Och skåpet var waay för litet... Måste verkligen få klart detdär förbenade kontoret NU!
 Mina Tupperware-grejs. Kan ju verkligen säga att jag gick från 0-100 på några sekunder... Produkterna till vänster (jelloring, såsburkar, pajform och vispskål) handlade jag, de till höger (Ultra pro, spacemaker, serveringsskålar x2, salladsbestick, durkslag + fat, skopa) fick jag i gåva. Hur bra!?
 Konstaterade att det får så lov att bli julstädning av mina skåp här nån dag! Tyngde bara in allt dit nu... Men vilken jäkla tur att jag har två (okej tre, men det sista används till torrvaror) stora skåp! Efter städningen tror jag bestämt jag ska sätta etiketter på hyllan, så hålls ordningen.
Köpte nya vinterskor från Cittari för 59,90€ (de är inte sådär höga som de ser ut på bilden). Hade egentligen inte tänkt köpa mera, men kunde inte motstå. Och när jag riktigt tänkte efter så äger jag inga andra vinterskor än x-antal Uggs, fula vinter-vandringsskor aka dagisskor samt ettpar relativt tunna läderstövlar. Så de behövdes verkligen! SÅ SNYGG-Ä!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar