9 december 2013

13h 15min

Japp, en tretton timmars arbetsdag har jag bakom. Steg upp i arla morgonstund, packade på mig i princip alla kläder jag hittade och trampade iväg till dagis i -10 grader tills 7:45. En helt vanlig måndag på dagis förutom att vi fick ta del av två avdelningarns julfestgenrep. Kul me lite omväxling! Kallt ute på gården, iskallt på vilan. Fixade lite julklappar. Sen slutade jag ca 14:50 och trampade raka vägen till Taberna (Kaitsorhemmet), dit jag blivit tillfrågad att komma eftersom de hade sjuk kvällspersonal. Umgicks med mina kära kids, körde en sväng i kommunen, tittade film... Sånt. -20 på mätaren när jag kom hem från Vörårundan, brr! Nattade ungarna och liftade hem med Kalle klockan 21. Ettäs sellanen päivä... Därav dålig uppdatering! Varför jag inte uppdaterade igår? Tja, för att jag låg på soffan i pyjamas hela dagen. Ganska krasslig, speciellt i halsen. Ska hoppas jag är friskare imorgon så jag får hit the gym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar