23 december 2013

All I want for Christmas is you

En riktigt skön måndag då jag sov till 9:45 (okej hade satt alarm!). Åt lite turkyoghurt och hälsoknäcke till frukost. Plockade ihop mina grejer och bilade iväg till Nykaabi, där det faktiskt SNÖADE! Gick de hundra metrarna till fammo och faffas och pratade bort nästan två timmar. Hoppade i Navaran och driftade iväg till stallet, via mosters med julklappar. Ut på en skön skrittur med surtanten i slasksnön. Julklappsbyte med Nina och sen iväg till Jutas igen, med stopp vid mommo och moffas. Åt en tunnbrödsrulle och fundäära på liivi me mam (okej vi läste tidning). Fick påläggsleverans av pappa och sen bilade jag raka vägen till Jussila för att hälsa på fröken Nylund. Och det var minsann inte igår! Inspekterade nya hemmet och pratade ikapp oss en stund. Sen liftade hon med mig till Årvas och vi funderade på hur stor reservtank Mercedes egentligen har, eftersom bränslemätarn redan var på strecket men fortfarande lös inte lampan. Nå, det stannade inte i alla fall! Så for jag via butiken en sväng innan jag kom mig hem nån gång runt halv sex. Fixade 2st Key Lime Pie tills imorgon. Åt två mommos-piroger med äggsmör, åååh va gött! Och så fick vi Calle-Mange på besök. Kaväära och hade det bra. Nu diskar diskmaskinen och precis allt är färdigt inför julhelgen. Försökte övertala sambon att vi skulle "låna" hans mor och fars bastu, men icke... Konstig mänska som inte tycker om att bada bastu! Så nu blir det duschen nästa och så Ensam hemma-filmen och lite chips och dipp. Julsvell, jär kombär vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar