31 december 2013

Året 2013 del 4/5

SEPTEMBER:
 Vi skaffade gungstol...
 ... och ny tv (55 tum) + nytt tv-bord.
 Jag fick äran att chaufföra i Jeppis men valde en kvällspromenad in my old hood istället för Melody.
 Välkomnade modern tid och skaffade smartphone. Nu är jag lika nörd som alla andra...
 Ordnade klassträff med Yrkesflickorna hemma hos Heidi M i Jeppis. Lika trevligt som alltid!
 Fixade höstfint här hemma genom att byta ut de ruttna sommarblommorna till nya fräscha höstblommor.
 Gjorde ett besök till Fäboda och åt Finlands godaste hamburgare.
 Körde Rapakunkku i Jepo.
 Skruvade lite däremellan...
 ... och körde årets sista tävling, i Kauhava.
 Gymmade flitigt och försökte ta tag i "mitt hälsosamma liv"..
 Kalle skaffade GTA5 och det spelades mest hela tiden...
 Ordnade ost- och vinkväll med Madde och Cila.
Njöt av vårt hem, som bit för bit blev mer och mer färdigt.

Hann också med både förkylningen från hell, feber och urinvägsinfektion. Vi som älskar att jobba på dagis... Röjde klädskåpet och konstaterade att det är dags för projekt: förnya garderoben. Promenerade en hel del med Madde och Cila, satt som domarsekreterare på NURK's dressyrtävlingar och Camillas zumba i Pensala kom igång. Kalles faffa blev bypass-opererad, och vi hade 22 grader och solsken i september. Huhh!

OKTOBER:
 Älskade mitt jobb men tackade för att vi blev en till i personalen. Njöt av de vackra höstfärgerna och den långa sköna hösten!
 
Sandra och Ida bilade upp från Södra Finland och vi ordnade en liten klassträff med BTGL-tjejerna. Det blev tortillas, babbel och utgång. Toppenkväll, saknar er alla!
 Jag ordnade Tupperware-party.
 Hanna och jag hade en shoppingdag i Vasa och förtrollades av Sweet Vaasa's goda sallader.
 Vi firade köksan Leena 50 år med god middag på Ädelbragd...
... och kvällen avslutades med en mer eller mindre intressant Höstfest på Kimo UF.
 
Kalle och jag firade vår 4-årsdag med en höstig, härlig weekend i Tallinn. Allt gick bra förutom att vi missade båten hem...
 Mommo blev 70 år (redan i september) och vi kallade släkten till Glasbruket i Vexala. Åt god mat, badade jacuzzi och hade det trevligt.

 Annat intressant som hände i oktober var att första snön kom, dock inte för att stanna denhär gången. Jag gick på bio med 3/4 av mina kusiner, mamma ordnade Mary Kay-party, och vi räfsade och fixade här på gården. Det blev höstlov, men i år fick jag äran att jobba i dagarna två. Jag förde också kostdagbok del 1/2 med min PT, som vi sen följde upp efter en vecka. Resultatet var ju inte riktigt som jag hade tänkt mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar