31 december 2013

Året 2013 del 5/5

NOVEMBER:
Mitt gymmande började äntligen ge resultat, och efter en strikt kostdagbok två veckor med Sabina visade vågen -4.3kg. Såå, bara 10kg kvar...
 Gjorde en IKEA-resa på stormiga vägar tillsammans med Madde och Cila.
 Öppnade målarshoppen igen och fixade kontorsfönstren i hopp om att återfinna renoveringsmotivationen...
 Gjorde några morgon-powerwalks.
 Förberedde inför julen med att inhandla diverse saker. Rätt julgalen i år!
 Hade couplesnight i Vasa med "Nykaabigirls and Årvasboys". Käk på Amarillo och sen Cinemabowling. Superkul kväll!
 Gjorde den fulaste farsdagstårtan i världen. Men gooodast. Farsdagsmiddag åt vi i år hemma hos min mommo.
 Hade Mary Kay-fotvårdsparty. Bara jag, Cila och Sara, ack så skönt!
 Det ordnades Cornelis-afton på Kaffestugan med mat och skönsång.
 Lillajul närmade sig och vi julfixade hemmet.
Var på Zelected by Houze-party hos Carro i Vasa. Blev förstås biten där också...
Det blev också dags för kommunens julfest på Årvasgården, där vi bjöds på god mat, trevligt program och dans.

I november blev också kusin André hela 13 år, pappa däremot blev 51. Jag hälsade på Linn i nya hemmet i Vörå, vi hade NNSB's höstmöte i Jepo, och stormen Eino hälsade på i hemknutarna med att flytta sovrumsmattorna på golvet... Vi ställde inför julen både hemma och på dagis, och dagisjulfesten klarade vi med bravur. Kalle och jag var "kulturella" och gick på byns julöppning, och sen firades lillajul hemma hos Janica och Johan i Vörå. Det kom också en helmassa snö, och drömmarna om en vit jul fick det att gnistra i ögonen på alla.

DECEMBER:


Det bakades traditionellt pepparkakor i Jutas på självständighetsdagen.

Kalle och jag julshoppade tillsammans med mina föräldrar och halva Finlands befolkning i Tuuri...

Vi ordnade glöggkväll hemma hos oss.

Från dagis såg vi Lucia på Centrumskolan.
 Det ordnades NNSB's årliga Hjulfest, denna gång på Kimo UF. En supertrevlig kväll med god mat och toppunderhållning!

Jag gjorde egna julkort i år...

... och eget julgodis...

... och vi julpyntade "så alldeilis"...

... och fixade julklappar på löpande band!
 Vi tog in vår första, alldeles egna julgran också.

 Julafton firade vi i år hemma hos svärisarna på Brännbergskärr.

 Årets bästa julklapp var helt klart min nya dator, som jag fick av sambon!
 På juldagen for jag ut med elva karar...
 På annandagen ordnade vi inflyttnings-julkaffe åt släkten hemma hos oss.
 Och december blev en besvikelse med regn och elände...

Annat vi hunnit med är t.ex. en spontan utekväll i Vasa, jag jobbade ett skifte på Taberna (Kaitsorhemmet), hade sjuk hals, fick jullov... Så hade vi bott ett halvår här i Midgård, och det hade redan gått ett år sen min älskade Tees for iväg ut i världen. Vid skrivande stund återstår en vecka jullov och lite nyårsfirande, och sen välkomnar jag 2014 med öppna armar. Nyår är det tänkt att vi ska fira med hela kompaniet hemma hos grannarna Tom och Åsa i år.

Får tacka för dethär året och konstatera att jag återigen haft mindre tid för bloggen än vad jag tänkt mig. Har hunnit med massor, både roliga och mindre roliga saker. Det har minsann varit ett år som gått i vågor, men har otroligt många fina minnen. Tack å fylåt, 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar