22 december 2013

Dagarna före dan

De senaste två dagarna har gått åt att städa hemmet, baka julgodis, packa de allra sista julklapparna och fixa de sista paketkorten. Umgås med goda vänner och uppleva gamla minnen. Släktmiddag i Vörå. Få frid i själen efter en otroligt vacker Julfrid i kyrkan. Klä vår alldeles första julgran. Bara njuta av ledigheten. Sånt. Åså en nagär stytchin bildär på he:

Julgodisfabriken i full gång!
Nutellafudge
 
Mina fudge blev verkligen misslyckade. Nutellafudgen var liiite bättre, men turkiskpeppar-chokladkolan stelnade verkligen inte mycket... Nå, he va gött entå!

Allt som kunde ha skitit sig sket sig i år! Vitchokladen brändes efter att jag gjort några cakeballs...

Bountybitarnas smet hölls inte så bra ihop heller...
Men julapelsinerna lyckades, så nu doftar det hääärligt i köket! Kalle gjorde en smiley-apelsin, som ni kanske ser...
Vår julgraaan!
Och några paket, förstås viktigt med pappren...
Mommo och moffa skänkte oss en ny stor grönväxt. Vet inte vad jag tycker ännu...
Juleskrud i sovrummet.
Till och med Kalles rum blev julstädat och snyggt!
Åååh <3
Det sitter en tomte i vår gungstol...
Matbordet fick sig...
... med lite granris och några röda bollar.
Kalle njuter av julefriden...
Omdesign på hallbyrån...
Årets julgodis kommer i lyxiga glasburkar med egenhändigt gjorda kort. Satt och tänkte när jag fixade dem att såhär hårt har jag nog aldrig kämpat för paket förr...
Massor av paket under granen, can't wait for tuesday morning!!!
Och igårkväll blev det en spontan Vasa-resa. Påminn mig nästa gång jag kommer på att åka iväg med fyra killar på "ein" att du kommer hem klockan halv fem med feil i hovo och tankarna på snurr...

Och det var min helg i stora drag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar