4 december 2013

En onsdag utan dess like

Huhh och puhh, får verkligen säga att dethär varit en jobbig dag! På arbetslistan stod det åtta till tre, men har jobbat 8-16:30 och 17:30-21. Julfest, med andra ord! Dessutom har vi haft två småttingar på reservvård idag, så det var fullt hus och därmed full show. Som om inte det och julfestövningar och förberedelser och bordkånkning skulle vara nog hade vi en besökare inne på dagis idag också, nämligen en fågel... Som vi aldrig tänkte få ut. Vet inte om barnen eller tanterna var mer uppskärrade, haha! Hann bara hem och svänga, Kalle stekte några fiskpinnar åt mig och så käkade jag med ägg och spenatsås. Hoppade i nya kläder, kletade lite smink i ansiktet, sprayade håret, och sen in i bilen och iväg igen.

Nu har jag nyligen landat på soffan, och guu så skönt! Åt lite turkisk yoghurt. Kollar med ett halvt öga på Sons of Anarchy och sneglar på chokladasken jag fick i julklapp från barn och föräldrar. Att äta eller inte äta... I och för sig har jag redan "förstört" denhär dagen med lussebullar och pepparkakor, så borde kanske go all in så får jag låta bli nån annan dag istället. Menmen. Intalar mig själv att efter jul får jag ta i med hårdhanskarna om mina mått ska fortsätta droppa.. Gissar det blir ett bakslag eller femton under julhelgen, nämligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar