19 december 2013

Fredag hela veckan

Jobbat 8-15 idag. Fortfarande inga fler barn i sikte, så vi har donat på enligt bästa förmåga. Känns som fredag hela veckan, med lite barn och inte några måsten. Så skönt! Skickade hem köksan efter halva dagen, så nu väntar vi alla med spänning hur denhär julhelgen ska sluta för oss andra... Trampade hemåt i snöblandat regn och virade in mig i torra kläder. Julgröten kokar som bäst på spisen och jag förbereder mig mentalt för dagens gympass. Vi ska nämligen till Vasa och se Hobbit 2:an på bio ikväll, och då tycker jag det är lägligt med ett gympass om jag ska äta popcorn ännu idag. Som vanligt när jag är riktigt motiverad för gymmet så bråkar ryggen. Känns fortfarande inte riktigt bra trots tisdagens naprapatbesök. Men ska åtminstone ta mig till gymmet och så ser vi hur det lyckas. Med bra tur kanske det släpper!

Och ungefär såhär glad är jag idag. Tänk vad några uppmuntrande ord och lite uppskattning kan göra för själen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar