9 december 2013

Helgens

 Lördag i Tuuri med alla andra huliganer. Julklappsrusning av aldrig tidigare skådad kaliber... 
Och hem kom vi med allt och lite till! Och en sambo som svor på att aldrig återvända... You wish!
Gissa vad jag ska göra när jag får jullov!?!? (inte alla som handlar julgodis-ingredienser för 60€...)
 Hann bara ta en snabbdusch, fixa mig, ställa i ordning i köket, och så anlände våra gäster: Madde & Rico samt Sara & Adde. Som vanligt tog jag inga bilder, utom en ynka telefonbild... Men vi åt tortillas. Drack glögg. Åt chips. Pratade. Skrattade. Hade det trevligt. Tack för en toppenafton, hörni!
 Nytt i hushållet efter Tuuri-resan: en zinkkruka för julblomman jag ännu inte har. Tills dess får dedär härligt doftande julkryddorna husera där. Vet fortfarande inte vart jag ska sätta dem, men de doftade ju så ljuuuvligt att jag bara måste köpa dem!
 Köpte en krans till dörren också. Väntar fortfarande på att nån ska fixa en äkta åt mig till ytterdörren...
Fin va?!
(och ja, sorgligt nog var det allt jag hade att erbjuda.. better luck next time!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar