20 december 2013

Julkalendern lucka 20

På YouTube finns det två versioner av låten Love Reign O'er Me som jag gillar. Originalet av The Who och sen en cover av Pearl Jam. Men den version jag själv föredrar finns tyvärr inte på nätet, vad jag vet i alla fall. Den versionen står underbara Jane Kitto för. Hörde den förra sommaren på Åland, då kvinnan i fråga spelade på Dino's. Hade aldrig tidigare hört låten, men med hennes raspiga whiskeyröst, där på en mysig musikbar i sensommarkvällen klaffade allt så perfekt. Det var så underbart vackert med gitarren och rösten och versionen hon körde. Var helt såld och googlade så fort jag kom hem. Tyvärr fick jag finna mig besviken då Kitto's version inte fanns på Tuubin och att jag inte filmat med kameran. Nå, väntar fortfarande på att få se henne igen (hon var ju i Vasa för nån vecka sen men vi hade inte möjlighet då), och har faktiskt sagt åt Kalle att hon skulle vara den perfekta trubaduren den dag vi gifter oss. Ja, man kan ju alltid fantisera! Finns inte så mycket av Kitto på nätet tyvärr, men om inte annat kan ni ju lyssna på denhär, filmad av mig då på Dino's, så vet ni ungefär vad jag menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar