24 december 2013

Julkalendern lucka 24

Redan i första julkalenderluckan sattes tankeverksamheten igång om vad allra sista luckan skulle innehålla. Vad ska jag presentera!? Något nytt, något välbekant, något alla gillar, något bara jag gillar? Save the best for last? Big surprise? Och hur i hela friden ska jag kunna välja EN låt som är bättre än alla andra, när jag knappt klarar att välja ut 24 låtar att representera min musiksmak i denna kalender!? Nå, jag har funderat och jag har velat och jag har gjort val. Och jag är fortfarande rätt säker på att när jag bläddrar tillbaka till denna kalender nästa vecka inser jag att jag missat fem favoritlåtar som jag mycket hellre satt hit än några "halvfavoriter". Nåja, det är ett senare bekymmer, och det kommer ju flera år! Eller sen kan jag alltid göra en "Mimmis tuttimujjlåtar-lista" här på bloggen. Eller varför inte en midsommarkalender. Jaja, ni fattar. Now it has come to an end och jag hoppas ni hittat några nya låtar att kära ner er i under resan. Det hoppas jag verkligen! Annars får jag väl trösta mig med att min musiksmak är unik, om inte annat...

Så låt mig presentera för er, den sista låten i Mimmis julkalender. Och ni måste lova att lyssna på hela. LOVA!!! No matter what. Hela. Låten: http://www.youtube.com/watch?v=OWFBqiUgspg

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Nånäää!!! Skojja baa. I'm so evil! Det är ju förstås denhär jag sparat åt er. Vilken annars. Vilken annars..: http://www.youtube.com/watch?v=Dfmm0XxXGDE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar