30 december 2013

Måndag, e de duu?

Ovanligt att sätta alarmet att ringa men inte köra vanliga morgonrutinen och trampa iväg till jobbet.. Efter en dålig natt var det faktiskt ganska motigt att stiga upp 8:30. Nå, fixade mig och åt frukost och sen styrde jag kosan söderut. Pluggade i telefonen och vrålade mig iväg till Vasa, där jag träffade Hanna strax efter kl 10. Vi strosade runt i diverse butiker i jakt på något fynd från rean. Nå, visst blev det ett och annat fynd idag också! Som sig bör. Längtade oss döda efter varsin sallad på Sweet Vaasa, men när vi kom dit var det lapp på luckan om semester fram till 7.1. Så vi fick snällt traska hela vägen tillbaka över torget och bänka oss på Rax istället. Kanske inte lika nyttigt, men helt klart lika gott... Shoppade vidare en stund innan vi sen gick skilda vägar. Jag var en sväng via Minimani, Prisma och Gigantti/Jysk innan jag pluggade i telefonen och vrålade hemåt igen.

Nu har jag nyss ätit lite turkisk yoghurt med müsli och två hälsoknäcke. Sambon gormar åt Playstation och jag funderar hur i hela friden jag ska komma mig ur min OnePiece och i gymkläderna istället. Nå, borde vara sista gången med dethär programmet, så kanske det ska gå. Personligt rekord brukar det alltid bli sista gången.. Så om jag inte kommer mig upp ur sängen imorgon är det ju mitt eget fel!

Och så dagens fynd:
 Helmalakana från Jysk, två lyktor på -50% från Minimani (den andra är en likadan "Välkommen" som vi redan har, fast modell större och i svart), ny pulsklocka, och sen en hel del kläder till projekt: förnya garderoben.
 Helt vanlig grå t-paito att ha på jobbet, 5€ på Vero Moda.
 Vinröd (ny favofärg!) tröja med läderdetaljer på axlarna/nacken, från BikBok.
 Ny träningstopp från Cubus, -30%.
 Superskön 3/4 ärmad tröja, från H&M. Randigt, vad annars!?
 Lila-vinröd tunika från Vero Moda, -50%. Och Kalle fick vara med på bild han också...
 Dagens favoköp: "avig" collegetröja, 7,90€ från Cubus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar