29 december 2013

Om att vända upp och ner på dygnet

De senaste två kvällarna har vi vakat till runt tre på natten, vilket sen resulterat i att vi sovit till ett-två tiden följande dag. Och det hjälper inte hur många timmar jag sover, så är jag ändå trött när jag vaknar. Och hela dagen och kvällen och ja.. Energin räcker helt enkelt inte till när jag sover sådär underliga timmar. Fattar faktiskt inte hur jag överlevde "förr i väädin" när jag satt uppe till fyra på morgnarna och steg upp tolv-tiden på dagen. Hohho.. Håller väl på att bli gammal kanske!?

Nå, håller mitt löfte om att bara vara nu på jullovet. Igår var jag faktiskt ute på en härlig timmes eftermiddagspromenad med Cila, men annars satt vi mest och kollade tv. Fixade god mat. Åt godis. Slappade. Så skööönt! Idag har vi inga storslagna planer heller. Stekte nyss plättar till lunch och tänkte fortsätta tv-tittandet. Sen blev vi bjudna till Jalle & Alexandra på kaffe, och efter det tänkte vi ta en runda till lokalin där de skriver kommande års upplaga av Byarevyn. Spännande! Sen återstår det att se om jag orkar gå ner i källaren och gymma efter det, eller om jag ska fortsätta lata mig. Hm.. Annars så känns det väldigt konstigt att vara ledigt ännu en vecka. Saknar faktiskt mina dagiskids, har drömt om dem två nätter nu, så det måste ju betyda nåt!? Nå, snart är jag tillbaka i vardagsrumban igen och då ska jag minsann tänka tillbaka på dessa sköna lediga 17 dagar... Håhå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar