3 december 2013

Slaskigt värre


Tänkte nästan ramla baklänges imorse när jag möttes av vattenpölar och grus istället för 15 cm snö som det fanns utanför dörren igår. Och nej, det var inte världens trevligaste att cykla till jobbet, även om jag hade vinterringar på... Donade på som vanligt mellan 8 och 14. Julfestövande, julkalender och annat trevligt. Satt ännu vid datorn och fixade och trixade under mina 40 minuter planeringstid, och sen trampade jag hemåt i halkan. Pysslade en stund med mina skåplappar (he ska va organiserat i dehä husi!) och bänkade mig sen här i soffan.

Nu borde jag betala några räkningar, bokföra novembermånads ekonomi i mitt häfte, och sen sätta igång med matlagningen. Angående det så är jag mycket medveten om att "veckans matsedel" fallit bort här från bloggen oförlåtligt många gånger. Ska försöka bättra mig, lovar! Idag blir det t.ex. kyckling i sötsursås och couscous/jasminris. Ni kan ju gissa vilken kolhydratgrupp som är för mig och vilken för sambon...

Ikväll blir det att bläddra i lite recept och bestämma vilka sorts julgodisar jag ska fixa i år. På lördag när vi ska till Tuuri tänkte jag nämligen inhandla allt nödvändigt, så det bara är att köra igång med bakandet när jag får jullov. Till gymmet ska jag också hinna nån gång idag, men det blir ett senare bekymmer. Motivationen, ni vet, den finns faktiskt inte där alla dagar... Men brukar funka bra för mig att bara packa gymväskan, dra på mig kläderna och gå. Resten går liksom av sig själv.

4 kommentarer:

  1. Jag har gjort din Sunshine award :-)

    SvaraRadera
  2. Ja tänkt gör e enkelt för me i år och kör på ett vinnande koncept, rocky road.

    SvaraRadera
    Svar
    1. he e alltid ett vinnand koncept, he har do rätt i! kombär nog att laga Rocky road, men bruk laga 3-4 olika sorters godis å pack in snyggt å ge bort. så no sko e va ti välj några till... fast i år har ja faktiskt handla glasburkar :)

      Radera