10 december 2013

Tisdag och julens första julmat

En helt vanlig tisdag i livet. Trampade iväg till jobbet tills 7:45 och förundrades över "värmen". -20 igår när jag kom hem och +2 idag... Dethär landet slutar aldrig att förvåna! Donade på som vanligt på dagis. Åkte stjärtlapp och gjorde julpynt och hade julmiddag i stora salen. Och vilken middag sen! Åh dedär små kallrökta laxrullarna med gräslöksfärskost i. Åjj majj gaad! Och allt annat gött. Brukar inte digga julmat men detdär var verkligen smarrigt! Ja, förutom skinkan. Not a big fan of julskinko. Griskött, ni vet... Slutade 14:45 och trampade hemåt med en lite väl flat bakring i slasket. Great. Började fixa julkort, skrev handilslisto och kokade den äckligaste laxsoppan hittills. Förstörde min favoriträtt, helt sjukt! Gubben kom hem och vi tände andra adventsljuset och käkade. Tog picket och packet och bilade iväg till Vörå. Veckans tre matkassar inhandlades idag från Halpahalli. Tre kassar för att det blev lite extra hit hem. Ja och så for vi hem. Och jag fortsatte med julkorten. Och for på gym första gången på en vecka och tog 90kg (då väger själva "stången ca 20kg också) i benpressen. Fuck yeah! Traskade nerför den hala backen. Åt knaraost. Gjorde klart julkorten, skrev brev och duschade. Nu ska jag avsluta och så blir det ett avsnitt Big Bang och sen kanske ett avsnitt Californication innan sängen kallar. Skepp o hoj!

 Inhandlade äntligen en telåda åt mig. Det behövde jag verkligen!
 Och en gullig luvtomte för 6,95 eurosar. Den fick flytta på vårt vitrinskåp.
Julkortsfabriken hälsar att ni får julkort av Mimmi 6 år i år... Nå, jag försökte ju! Och ja, det var ju första gången..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar