23 januari 2014

23012014

Okej så jag hade lite tråkigt...

Dåligt med uppdateringar här på bloggen denhär veckan, men ni vet ju redan varför. Bättre kommer det knappast att bli kommande två veckor! Men på helgerna ska jag försöka vara lite flitigare. Annars får ni gärna ge förslag på rubriker, fråga nåt osv. Det är mycket roligare att blogga när jag faktiskt har ett givet ämne att skriva om. Då kan jag tidsinställa också..

Vad har hänt sen senast då, kanske ni undrar? Jo, igår jobbade jag 8:30-15:30. Trampade sen hem i en sjuhelsikes fart. Vände ihop en skinkpaj, tillverkade spaghetti och morosås, och satte igång en diskmaskin. Sen fick jag ännu för mig att baka nån slags muffins i min nya muffinsplåt, så det blev ett egenhändigt ihopsvängt recept: Pätkis-kladdmuffins. Sju-huukt gott! Receptet ska ni få härnäst. Nå, hann just och just byta om, kleta på lite smink, plocka i ordning och få klara muffinsen innan mina Tupperware-gäster dök upp. Ljusen hann jag inte tända, och diskhon svämmade över, men kanske det inte gjorde så mycket! Så demonstrerade då Nilla och vi shoppade loss. Otroligt bra försäljning igen en gång, tusen tack till alla som kom! Sen blev det kaffe med skinkpaj, hallon-salmiakparfait och pätkis-kladdmuffins. Gött! Den sista gästen stängde dörren efter sig klockan 22, och jag fick diska och dona på här i x-antal minuter. Slängde mig i säng strax före halv tolv och slocknade på två röda.

Idag har jag jobbat 7:45-14:45, men stannade kvar och planerade till 15:30. Har haft lite ryggbesvär idag, det slog till plötsligt vid morgongrötsutdelningen på dagis. Tog en värktablett på förmiddagen och fick det att knäcka en gång riktigt ordenligt under vilan. Men fortfarande är det nånting som är fel, känner hur det ömmar. Nå, ska hoppas det försvinner inatt så jag inte behöver ringa Sören igen på måndag. Börjar verkligen bli "åppgivin" med denhär ryggen! Antar att jag får skippa kvällens gympass också, för att vara på den säkra sidan. Trodde jag har revyövning kl 18 men tydligen inte!? Det skulle ju sitta skönt med en helt ledig kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar