2 januari 2014

Att göra 2014

Här följer en liten lista på vad jag har tänkt uppnå/uträtta under 2014. Ska försöka återgå till listan och kryssa av vartefter. Så önskar ni mig all lycka och alla är välkomna att hjälpa till på vägen. Okee? Okee!

HEMMA:
- Få färdigt det förbenade kontoret
- Tömma uthuset (talkohjälp behövs)
- Fixa gårdsplanen
- Göra mig av med allt jag/vi inte behöver längre (skippade visst det i flyttkaoset)

HÄLSA:
- Fortsätta med goda mat- och träningsvanor
- Nå delmål 1: väga under 75kg före midsommar
- Nå delmål 2: väga under 70kg före jul
- Svänga ätandet till en hållbar livsstil

LIVET:
- Vara mindre negativ, fokusera på de positiva sakerna i livet
- Uppskatta det och dem jag har i mitt liv
- Lära mig tycka bättre om mig själv
- Bli bättre på det jag gör, t.ex. på jobbet

ÖVRIGT:
- Spara pengar så vi kan åka på en trevlig resa inom en snar framtid
- Hålla efter lite med det jag shoppar hem (sen jag började få "stor" lön på kontot har det liksom spårat lite...) och endast köpa sånt jag/vi verkligen behöver

Och jag antar att ni alla förstår att punkterna under "livet" är de svåraste to forfill, men också de viktigaste. Annars tycker jag att ni kan läsa vad Maria skrev om dethär. Se meni naulan kantaan, som jag skulle ha sagt om denhär bloggen skrevs på finska. Har du några särskilda mål för det nya året?

2 kommentarer:

  1. Min mål bruk ijentligen koma fram liti i efterhand , he it na ja brukar funder på na extra myki, men iår ha ja faktist engagera me na liti :)

    Tycker att do har jättebra mål lagt upp åt de :)
    Har do annars na bra tips åt me som snart ska fö fösta gangon va på et dagis å praktiser? :)

    SvaraRadera