1 januari 2014

En 2013-lista

Tyckte ni behöver lite till 2013 att läsa innan vi riktigt kör igång med bloggen 2014. Så varsågoda! Idén stal jag av Maria.

1. Den bästa resan
Utan tvekan Kroatienresan i maj! (för jag räknar Karibien-resan till 2012) Så avslappnande och skönt, så kul att umgås med alla. Men samtidigt sorgligt eftersom det i princip sammanfattade vår studietid.

2. En vinterdag jag minns extra starkt
Dendär förbenade kvällen när sambon åkt iväg till det militära för första gången och jag kom tillbaka till Jeppis. Så tyst, så tomt, så ensamt. Och så jäkla ångestfyllt...

3. En person jag spenderade mycket tid med
Måste nog säga att 2013 är året då jag spenderat mest tid med mig själv. Och missförstå mig inte, det har varit en riktigt bra grej! Har nog aldrig känt mig själv såhär bra förut. Att vara ifrån sin andra halva samtidigt som man ska disciplinera sig att skriva slutarbete på lediga dagar är ett bra test för psyket...

4. Ett extra fint matminne
Tallinn-resans entrecote på Beer House. Ni måste verkligen besöka stället om ni är i Estlands huvudstad. Så sjukt gott att jag nästan dräglar ner mig bara av tanken.

5. En vårdag som jag minns extra starkt
Sista natten på Västermalmsbrinken. I och med att beslutet om att flytta till Årvas kom så hastigt hann jag aldrig riktigt processa flytten från Jeppis. Packade ihop mitt liv i all hast och plötsligt var det borta. Kan fortfarande snyfta lite i mitt inre bara jag tänker på min lilla fina tvåa. Så många minnen!

6. En stund för mig själv
Många dagar har jag både bott och levt ensam dethär året, så ensamma stunder har jag haft många av. Extra bra minns jag dock morgnarna och kvällarna i juni, då jag var ledig från jobbet och bara fick sitta och mysa för mig själv framför nån bra serie. Steka bananplättar till frukost och bara vara. Äta nåt gott till kvällen och bänka mig i soffan. Nuförtiden uppskattar jag ensamma stunder mer än vad jag gjorde denhär tiden förra året.

7. En outfit jag kände mig snygg i
 Sommarens favoritoutfit var helt klart mina jeansshorts från H&M och Nelly-toppen med Amerikaflaggan. I höst har jag trivts bäst i mina vinröda H&M-byxor och rosa-vitrandiga tröjan, med kängor till.

8. Såhär såg min vardag allt som oftast ut
Renoverade och donade på med diverse saker hemma...
 Skrev kand, till lust och leda. Och blev färdig tillslut!
Mycket kring nya hemmet detta år.

9. En sommardag jag minns extra starkt
 Dagen före midsommarafton, när jag ordnade och fixade i hemmet, medan jag visste att sambon var påväg hemåt. Dock bara till Vasa, eftersom jag ordinerat honom att komma hem först dagen efter..
Midsommarafton i jobbet. Var på en trevlig tillställing i Karvat, och tiden gick så låååångsamt.

10. En minnesvärd fest
Midsommarfesten hos Vince & Cila. Och älskade sambon som ääntligen kom hem!

11. En viktig händelse
Dagen då jag fick min barnträdgårdslärarexamen, efter tre långa år.

12. Såhär såg mitt hem ut
Jeppis VS Årvas

13. En höstdag jag minns extra starkt
Första dan på jobbet. Så oliiidligt spännande!

14. Ett ställe jag spenderade mycket tid på under året
Hemma, både så länge jag bodde i Jeppis och sen jag flyttade hit till Årvas. Trivs bara mer och mer hemma, det är så lugnt och skönt och fridfullt. Ja, ni fattar.

15. Ett foto som sammanfattar dethär året
Kan inte välja bara EN bild, men om ni bläddrar uppåt i detta inlägg ser ni fler av dem: flytt, kandidatarbete, pojkvän i det militära... En bild jag vill lägga till är jag på gymmet. Det har förändrat mig en hel del, detdär gymmandet. Och jag hoppas att det bara blir bättre 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar