19 januari 2014

En lördag och en söndag

Igår:
Vi var ute och körde en sväng i byn för att ladda bilen. Njöt av det otroligt vackra solskenet över fjärden!
Fick till och med gräva fram solbrillsen! Nu börjar den vintern jag älskar.
 På kvällen nördade vi i soffan. Sambon löste Sudoku och jag spelade Words in a Pic. Ibland gick det inte så bra för mig så jag fick ta till experthjälp...
 Sålänge tog jag selfies...
 Hejhej mongo!
 Jaja. 
Sen blev vi sugna på kladdkaka. Klockan 22 på kvällen. Janå, hade ju förstås en snabb lösning på det också: mugcake

Idag:
 Har förberett hallon-salmiakparfait till onsdagens Tupperware.

Idag har vi också varit till Kalles mommo på god tvårättersmiddag. Kyckling i ugn, potatis, sås, sallad och andra tillbehör blev det till varmrätt, pannacotta med aroniasylt/jordgubbssylt till efterrätt. Så nu är jag så mätt i magen att jag nästan mår illa. Har tvättat x-antal tvättmaskiner (hallelujah för vatten!) också. Klockan fem ska vi traska upp till Årvasgården för dagens revyövning. Nya sketcherna och fotografering på schemat, spännande! Sen ska jag orka köra igenom programmet på gymmet ännu efter det. Och så var en till helg förbi! En väldans fart just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar