27 januari 2014

Lite om frisyrer

Som nån observant läsare kanske lagt märke till så är mitt hår ett riktigt katastrofområde just nu. Slitet och fult, ingen färg att tala om.. "Övranhååri" hänger åt alla håll och ser varken snyggt ut som det är eller stylat. Vad jag än gör så blir det bara fel fel fel. Varför då denna sunkiga look? Jo, för att jag håller på att spara ut håret! Har faktiskt aldrig varit en sån som tycker om att experimentera med håret. Kör hellre med säkra kort och har samma frisyr en längre tid, om jag tycker om det. Nå, imorgon ska jag till frisören-som-strax-smiter-iväg-till-Indien på en snabbfix. Mest för att fixa mina slitna toppar, antar jag, för nåt annat kan jag inte riktigt göra om håret ska växa ut. Inbillar mig fortfarande att mina gamla änglalockar ska uppenbara sig, men väntar väl nog förgäves... 

En av mina absoluta favoritfärger på håret genom tiderna, vår 2012. Funderar på att färga samma denna vår.
Yo I'm so gangsta! Älskade för övrigt att ha sidecut, så enkelt att sköta och så härligt svalt på sommaren. Dock klippte jag ju mig en gång i månaden, och det ville inte räcka till.. Tur att jag har svärmor som är frissa!
 En av favoritfrisyrerna genom tiderna. Minns hur mycket jag hatade håret när jag först klippte det sådär - det blev ju alltför kort!
 Tänk att jag en gång i tiden haft sånadär änglalockar. If I could turn back time!

Dessa två ovan är ungefär looken jag försöker eftersträva: naturliga lockar, lite över axellångt. En lite längre lugg som OBS OBS går att vända åt båda hållen. Och max två olika längder i håret, inte sju som jag har nu...

Så att jo. Good luck to me?

5 kommentarer:

  1. Shit va du passa bra i sidecut! :D
    O ja tror noo att lockan komber fram så fort håri blir liti länger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! :) trivdis själv otroligt bra i sidecut, men tyckt he int riktigt va passand för en blivand barnträdgårdslärar, haha! men en vacker dag ska ja nog ha igen ;)

      Radera
  2. Ha tänkt spara ut mett jag å.. Å he kommer sii ännu mer eländigt ut en tett nångng ha gjort :D mett går ju abslout int att göra nåt åt tå he e för kort för att få fast men för lång för att e ska sii naasånär vettit ut.. tett går ju åtm att få fast på nåt sätt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nänå om ja jämför me te så har ja väl nog ganska enkel process, kan jo faktiskt lägg åpp e tå int e annars gar ti rädd. fö te var e väl kanske ti ga me "bad hair day" mösso ett halvår?? :D

      Radera
    2. Som tur har ja en superbra frissa som had en bra plan på hur vi ska göra för att e int ska sii allt för j*vlot ut, så förhoppningsvis så ska ja slipp "bad hair day" mösson :D

      Radera