18 januari 2014

You never miss the water until it's gone

Jo så att dehär, vi är utan vatten här i huset. Och är det något man behöver mera än just vatten, när man inte har det? Nä! Ville tvätta ansiktet i morse, borsta tänderna, dricka ett stort vattenglas... Och för att inte prata om hur mycket jag ville snyta mig (jag kan bara snyta mig under rinnande varmt vatten). Sängkläderna skulle tvättas idag, men nä, ville skölja tallriken efter att jag ätit flottig lax, men nä.. Ja, ni fattar. Sambon fick åka iväg till svärföräldrarnas på toaletten också, fresh. Dessutom har bilen nåt fel så den startar inte, måste få starthjälp. Tack och lov så har vi bara två ställen vi måste till idag: butiken och Årvasgården. Och båda ligger 500 meter härifrån så det är ganska lugnt. Men får se hur länge rören har tänkt vara frusna. Vädret hjälper ju inte direkt till, så ska hoppas nån (svärfar) är på hugget att tina rör idag! Och ja, nu blev jag sugen på att duscha. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar