25 februari 2014

Day of boxes

Idag har det minsann varit paketens dag. Kolla bara vad jag fått hem denna helt vanliga tisdag:
 I postlådan hittade jag ett brev från Åbo Akademis Studentkår. Inne i en vacker ask låg Brahevingarna, samt medföljade diplom. Det var tydligen lönsamt att vara både Kårenit, medlem i valnämnden och studentföreningens ordförande!
 Mitt Dermosil-paket fanns också att avhämtas vid Posten. Jag hade beställt solpiller, d-vitamin, c-vitamin, mörk foundation (till sommarn), solpuder och en handpeeling. På köpet fick jag havtornshandtvål, handkräm samt en mandarin-duschtvål. Prima!
 Zelected by Houze-paketet fanns också att hämtas vid st1. I mitt paket fanns: 2 löpare, den grå till vardagsrumsbordet och den vita till matbordet. Ett doftljus, som kommer passa perfekt i badrummet. Ljuslyktan Belle, som är superfin, och som jag fick köpa på -50% eftersom jag var värdinna. De två silvriga ljus"kopparna" fick jag som värdinnegåva.
 Igår fick jag också hem ljusbrickan jag hade beställt på Linn's Perfect Home-party i söndags. I love it! Att jag dessutom hade turen att få köpa den på -40% även om den inte fanns i sortimentet var ju bara så bra det kunde bli.
 Tyckte min nya ljusboll skulle passa perfekt ovanpå spisen. Och så rätt jag hade! (fast egentligen ska den stå på mitt nya fortfarande-inte-existerande-hallbord)
Kopparna fick flytta upp på dvd-hyllorna tills jag hittar ett lämpligare ställe åt dem.
 
IKEA-ljusen som tidigare stod på spisen fick flytta i min myshörna.

En tung men skön dag bakom. Jobbade 8-15. Skallebank som tusan när jag kom hem. Sara stod redan på trappan när jag parkerade cykeln i förrådet. Sprang upp och böt till sportiskläderna och så for vi ut på en 1,5 timmes promenad. Så skönt väder! Förutom blåsten och klottet... Stod ännu kvar här inne och pratade nästan en timme innan vi gav upp för dagen. Jag vände ihop grillkotletter, sås och ris/couscous. Sambon kom hem lagom tills maten var klar också. Så åkte vi iväg till Livsmedel för veckans två matkassar, och till st1 för mina paket. Och när vi kom hem (runt kl 19) skulle jag bara sätta mig på soffan och slappa hela kvällen. Blogga och ta det lugnt och gå och lägga mig klockan tio. Tja, planen sket sig lite när jag blev så ivrig med mina paket. Hade nämligen en hel del co-orderers vars produkter och slantar jag skulle reda ut. Så jag satte mig här vid datorn kl 21. Och nu hinner jag bara äta lite kvällsmål och se ett avsnitt HIMYM och ett avsnitt New Girl och sen har jag redan varit uppe för länge. Imorgon har jag nämligen öppningsskift och börjar 6:20. Hajoo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar