12 februari 2014

En blogglista

När de briljanta genomtänkta inläggen lyser med sin frånvaro.. då bunkrar jag upp med en lista!

Namn: Maria Paula Annika Heikkilä. Men mest Mimmi.
Ålder: I april blir jag 23. Herrejestanes.
Längd: 166½. Exakt. Eller nånting ditåt har det visat sig...
Skostorlek: 39 för det mesta.
Född: På Jeppis BB, uppvuxen i den lyckliga staden Nykarleby.
Bor: Just nu i en 117 kvm vindsvåning i Oravais.
Gör just nu: Arbetar första året som barnträdgårdslärare, och älskar det till den grad att jag aldrig vill göra nåt annat. Just nu? Ligger i badrock och väntar att sambon ska bli klar med gitarrfixandet nån gång.
Vad är du rädd för: Att jag inte har nåt jobb till hösten. Min tjänst går nämligen ut 31.7 och jag blir tvungen att söka igen. Konkurrensen är alltid hård...
Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Att jag är en såndär stark ledartyp som nästan alltid vågar säga vad jag tycker och alltid står för min åsikt. Att jag är envis. Utseendemässigt kanske mina bruna ögon.
Det roligaste jobbet du haft: Måste nog ha varit Kaitsorhemmet förra sommaren (om vi inte räknar mitt nuvarande jobb). Så otroligt härligt och givande! Sommaren flög iväg i ett svisch.
När tog du ditt körkort: Så fort jag blev 18. Klarade på första också!
När grät du senast: Ja det var en bra fråga! Gråter ganska ofta, så gissar det var förra veckan när vi såg nån romantisk film.
När skrattade du senast: Skrattar rätt ofta också. På vägen hem från zumba när jag och Cila diskuterade var väl senast.
Vem åkte du bil med sist: Se ovan.
Vad köpte du när du drog ditt kort senast: Troligen mat. Det är nästan alltid mat jag köper med kortet. Annars försöker jag ha kontanter på mig till "småköp".
Vem åt du mat med sist: Min kära sambo. Det blev ris och kyckling i sötsursås ikväll.
Vem sov du hos sist: Oj, undrar när jag senast övernattade hos nån?! Ja, det var väl nog säkert i somras på nattskift på jobbet, men det räknas väl knappast?
Vem sov hos dig sist: Kusin Heidi hela förra veckan. Och Citt sov på vår soffa lö-sö.
Vad var du rädd för när du var liten: Att falla ner från min våningssäng. I flera års tid vaknade jag alltid upp av att jag drömde att jag föll. Var också rädd för Mårran i Mumin. Och dedär förskräckliga ansiktstavlorna min moster hade i sin lägenhet.
Vad ville du, som liten, bli när du blev stor: Frissa, glasskiosktant, "Lillkungstant" och dagklubbstant. Med tanke på att jag är utbildad bagare-konditor och barnträdgårdslärare visste jag redan som 4-åring ganska bra vad jag ville med mitt liv.
Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: Vanliga besök, typ kontroller, räknas väl inte? Så några få när jag var liten och tog bort mina fotvårtor.
Värsta smärtan du råkat ut för: Nästan-diskbråcket hösten 2012. Fyfan vilken känsla. Vill inte ens att min värsta fiende ska uppleva det jag gick igenom då! Har fortfarande känningar, och det är INTE det minsta skoj.
Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: Att jag och Linn började på samma klass. Det är nog något av det bästa som hänt i mitt liv! Gud vet var jag skulle vara i dagens läge annars.
Något som gjort dig riktigt förbannad: Hela mitt liv har jag levt med orättvisor. Och det gör mig lika pissed off varje gång.
Dold talang: Kan sjunga "Lilla snigel akta dig" utan att öppna munnen.
Vad finns oftast i din handväska: Pengbörs, kamera, deodorant, handkräm, läppomada, nycklar, kalender och telefon.
Har du någonsin tagit eller provat droger: Nope, aldrig. Ain't gonna do it either!
Har du piercing eller tatuering: Japp, traguspiercing och fyra tatueringar.
Vilket är ditt favoritplagg: Dedär nitlegginsen från Gömda Juveler. Tyvärr är de helt utslitna och kommer åka i skräpkorgen efter revyn. Snyft!
Sämsta egenskap: Kort stubin. Envis (både bra och dåligt detdär...).
Ord du använder alltför mycket: Man. Manmanman. Hela tiden. I kanden hade jag tydligen skrivit "man" 32 gånger. PÅ EN SIDA. Hups.
Vem litar du på mest i hela världen: Ja, jag undrade just det. Kanske fröken Andersson. Eller fröken Järnström.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Två, kanske tre ifall det riktigt vill sig.
Favoritgodis: Fazers blå, utan tvekan. Annars dedär sura colaflaskorna i lösgodishyllan.
Vem ser du upp till: Min mommo. Hon är en såndär cooling som varit med om massor som jag tyvärr inte vet särskilt mycket om. Hoppas jag får chansen att lära känna henne bättre innan det är försent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar