13 februari 2014

Ny favorit

Häromdagen när vi kollade nyaste Så ska det låta blev jag helt frälst i en låt. Var såld på första tonen. Och fel på sångarna var det inte heller! Glömde bort det men nu ikväll var jag sugen på en fin låt, och sökte i arkivet. Låten jag pratar om visar sig heta For The Widows In Paradise, For The Fatherless In Ypsilanti. Så sjukt fin att jag nästan fäller en tår. Påminner mig om två favoriter för tillfället: I see fire och Wayfaring Stranger. Och ja, så är det ju lite countrystuk över det hela. Tror faktiskt att jag var en countrytölp i mitt tidigare liv... Visst, låten har en religiös betydelse och för mig som alltid fastnar för text i en fin låt så var det kanske ingen tiopoängare. Men fortfarande en otroligt vacker låt som jag tycker ni borde lyssna på. Här har ni originalet och här (runt 21:35) hittar ni versionen från Så ska det låta, med Abalone Dots. Huu, rysningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar