19 februari 2014

Ny matta?

Har ju en tid nu funderat på ny matta till vardagsrummet. Den som jag senast köpte från Jotex hamnade ju under matsalsbordet istället... Till jul köpte vi en röd "lurvig" matta att ha under vardagsrumsbordet, och den ligger ännu kvar på golvet. För den e ju så sköön! Men hur skön den än är att stiga på så gissar jag att vår-sommar-höstmattan inte behöver vara riktigt lika varm. Hittils har vi ju använt oss av en 15€:s matta från IKEA. Och det märks att den var ganska billig. Sliten och blekt på sina ställen. Funkar fortsättningsvis bra i färgerna här hemma hos oss, men skulle kanske inte skada att inhandla en ny, fräsch en. Förälskar mig förstås alltid i de dyraste mattorna. Vad annars. Men hittade faktiskt en budgetvariant på Jotex. Får dessutom -30% rabatt där just nu, så den skulle bli att kosta strax över 30€. Inte illa inte illa... Annars skulle denhär eller denhär funka väldigt bra. Om jag var rik, vill säga. Eller denna. Ja eller varför inte denna, i nån av färgerna?

Men jo. Vad tror ni om denhär? 31,45€ (med rabatt) på Jotex. Diggar mönstret!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. funderar håålt på e! sko jo pass ihop me mina nya bordsdukar tå, förutom att di e feil färg men ;)

      Radera
  2. Ha läng dregla över en matto från Jotex til vardagsrymi, di jo had 50 % förr, men tå har int en matto rymsta me i budgetin na :P Men no böri ja ha vänta så läng så habägäri böri ga över, konstatera att ja no klarar me me hande gambel enno :P E man kniido ibland så e man (vem betala 50e för en matto tå e finns en chans ti få an fö 25 :P)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo tycker hede jagå, man ska jo pass på ti köp he som annars e dyrt tå man får e billigari! fast no int hande matton ja handla ti matsalin va så dyr från början (45€), så nog betala ja jo helldär halva prisi för an! så tänkt ja sko pass åpå no eventuellt.. stora mattor e jo allti dyr, men om man no kan få dem för ca 30€ så tycker ja int he e heila världen :) itt e vi vel na kniido!?

      Radera
  3. Di har så jätte många fina mattor på jotex. Har själv suttit o dräglat i några dagar, hitta två mattor ja sku vill köpa, o en sku ja vill ha med ti polen, men de e ju lite svårt ti släp med en matta i en reseväska :s Men kanske beställer en matta hit ti orvas lägenheten iställe då bara... Om det är nått jag saknar i Polen så e de inrednings affärerna här hemma. Dom har en helt annan stil i Polen, även på ikea så finns det inte samma möbler som det finns här hemma. Jag gjorde "misstaget" att fara ensam till jysk för nån dag sedan, och dom had ju en massa rea på saker jag vila köp så de sluta med två stora påsar med inrednings grejer därifrån. Vanligtvis så har jag ju Jard med mig som brukar säga till om jag blir för ivrig på att shoppa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja di har så myki snyggt! enda som e snyggari än mattona på Jotex e lampona. säger nog bara he, san tå ja nästa gang ska handel lampor blir e nog trubbel, kombär aldri kona bestäm me! di har så arma mang snygga (men dyra). Jysk bruk vara farligt å! speciellt om int man e på jakt efter nanting särskilt, så kombär man hejm me allt å liti till...

      he e nog nästan bäter ti ha karan med se, di vågar i alla fall försök stopp ein..

      Radera