16 mars 2014

Den aktivaste söndagen i mannaminne

Ja jisses så jag har varit aktiv idag. Trotsade söndagshumöret och steg upp i arla morgonstund, 9:30. Gjorde en hallon-blåbärssmoothie och bilade iväg till Nykaabi. En snabb tur med tant Elli i det härliga solskenet. Minuspoäng för den kalla blåsten bara... Böt hux flux kläder hemma i Jutas, och körde tillbaka till Årvas i all hast. I mitt huvud är det redan sommarhastigheter, hehe.
Kalle hade varit duktig och fixat lunch, så jag fick i princip bara sätta mig ner och äta. "Mammas biffar" och ugnsgrönsaker/rotfrukter blev det. Smarrigt! Ingen tid att förlora, hoppade i träningskläderna och bilade iväg till ABC, där jag mötte upp Madde, Cila och Maria för en promenad. 7 km kom vi oss på 1h 15min idag. Solen är så otro-hooligt skön!!! Men vinden var kall.
Hem igen, tog en snabb dusch, fixade tunnbrödsrullar (med smörgåstårtsfyllning), plockade och fixade och gjorde mig i ordning. Sen fick vi fammo, faffa och faster med familj på besök klockan fem. Drack kaffe och pratade bort några timmar. Borde verkligen träffas oftare! När de åkte hem böt jag till träningskläder igen och traskade till gymmet.

I torsdags när jag var på gymmet, första gången på tio dagar pga. sjukdom, kände jag att jag kanske tog i lite hårt i ett visst moment i programmet. Dagen efter var jag väldigt limin i axlarna, men det brukar jag visserligen alltid vara. På lördag när jag vaknade hade jag en otrolig värk i höger axel, uppe vid "kotletten". Smörjde på lite av dendär salvan vi fick av Kalles mami och papi från Indien. Lindrade, och jag överlevde shoppandet. Nå, idag har värken varit där igen, lite sådär i bakgrunden. På gymmet kände jag genast vilken övning det var jag inte borde göra, så körde den lugnare än vanligt. Tyvärr ledde det ena till det andra och slutade med att hela träningspasset blev lite halvdåligt, eftersom jag främst använder armar och axlar i dethär programmet. Och eftersom jag inte orkade ta i som vanligt så blev det lite dominoeffekt. Bara benpressen som levererade idag, med 110kg på!

Nå, nu har jag duschat och gjort müsli och smort på lite av salvan igen. Ska hoppas det känns bättre imorgon, annars gissar jag det blir ett besök till massören så fort som möjligt. Och sorry, inga bilder idag...

1 kommentar: