18 mars 2014

Korvmojj deluxe

Nu som då när jag är utan fantasi vad gäller matlagning eller när jag behöver fixa ihop nåt supersnabbt så rör jag ihop en "korvmojj". Alltså makaroner och korv och nån slags geggamojja-sås, typ vitsås. I helgen när jag funderade på denna veckas matsedel hittade jag ett recept med tortellinipasta och korv som lät intressant. Hittade ingen passande pasta på butiken, och inte rätt "sås" till heller. Så jag knåpade ihop nåt eget!


Du behöver: (4-6 portioner)
- ½ påse makaroner
- 1 paket HK Sininen Lenkki
- ½ rödlök
- 2 stora morötter
- 1 burk Creme Fraiche
- ½ burk Creme Bonjour soltorkad tomat
- valfria kryddor

> Koka makaronerna
> Stek rödlök och morot ca 5 minuter i lite smör
> Skär korven i bitar och tillsätt i morotsblandningen
> Blanda makaronerna med morotsröran, blanda i creme fraiche och färskost
> Krydda med mycket pepparmix och chilipulver. Jag använde också salt, paprikapulver, grillkrydda och lite örtsalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar